Ustawienie dźwigni w motocyklu sportowym
Ostatnie kilka lat przyniosło wzrost możliwości regulacji poszczególnych elementów motocykla sportowego. To już nie tylko w pełni regulowane zawieszenia, ale również możliwość zamiany ustawień dźwigni ręcznych jak i nożnych oraz samych podnóżków, zwanych popularnie setami. Wszystko to, by jeździć sportowy mógł poczuć się na motocyklu najwygodniej jak to tylko możliwe, niezależnie od swoich gabarytów oraz, by wszystkie dźwignie za pośrednictwem, których kontroluję maszynę znajdywały się zawsze w zasięgu ręki/stopy.
Nieprawidłowe zużycie opon i powody jego powstawania
W tym krótkim przewodniku przyjrzymy się kilku wzorom zużycia opon, jakie czasem można spotkać na padoku podczas treningów. Celem tego artykułu jest rzucenie nieco światła na temat nieprawidłowego zużywania się opon tak, by czytelnik dysponował większą świadomością i mógł odpowiednio zareagować, gdy tylko zauważy niepokojące objawy, a przez to uzyskać wyższą żywotność ogumienia.
Zabezpieczenie motocykla przed skutkami upadku
Moment nagłego rozszczepienia się z maszyną w ruchu postępowym a następnie widok jej sunącej w nienaturalnej pozycji poziomej w snopie iskier nie należy do przyjemnych, zwłaszcza, gdy przytrafia się na oczach wielu świadków. Ktoś kiedyś zauważył przedziwną korelację, pomiędzy stabilnością motocykla a liczebnością widowni i chyba można doszukać się w tym ziarenka prawdy, biorąc pod uwagę skłonność do podejmowania większego ryzyka w tychże okolicznościach.
Technika jazdy motocyklem - dlaczego warto ją poznać?
Posiadanie odpowiedniej techniki, czyli wyuczonej i wyćwiczonej umiejętności wykonywania jakichś czynności, jest niezbędne niemal w każdej dziedzinie życia, w której zależy nam na wynikach czy też robieniu czegoś po prostu dobrze. Często słyszymy o technikach jazdy, ale dla większości motocyklistów pojęcie to pozostaje dosyć mgliste i niezrozumiałe. Większość ma świadomość, że coś takiego jak technika jazdy sportowej istnieje, ale nigdy nie zadała sobie trudu by ją zgłębić, zrozumieć, wyćwiczyć i stosować za każdym razem, kiedy dosiadają swojej sportowej maszyny. Przyczyn takiego stanu rzeczy w naszym kraju jest wiele i tkwią one zarówno w przestarzałym systemie szkoleń, jak i samych motocyklistach.
Motocykle zarejestrowane na motorower - mówimy NIE!
W polsce dość często występuje zjawisko motocykla zarejestrowanego na motorower.Najbardziej winni tej sytuacji są rzeczoznawcy oraz stacje kontroli pojazdów ,którzy nie powinni dopuścić takich pojazdów do rejestracji na motorower. Nie raz spotkałem się ze zjawiskiem , młodych chłopaków uczęszczających do gimnazjum , którzy dopiero co zdali kartę motorowerową i przyjeżdżają do szkoły 30 konnymi motocyklami zarejestrowanymi na motorower ,osiągającymi prędkość maksymalną około 160km/h. A takich właśnie motocykli na "lewo" w polsce jest sporo. Na allegro aktualnie znalazłem pod hasłem 125/50 około 80 motocykli zarejestrowanych na motorower.