7 wskazówek - Blokady w skuterach
Czasami osiągi naszego skutera stają się nudne i szukamy sposobu aby je trochę "zwiększyć". Nie jest to takie trudne jak nam się wydaje , a tym zabiegiem możemy zyskać na prędkości maksymalnej , jak i przyspieszeniu.Skuter najczęściej posiada blokady w tłumiku oraz w przekładni pomiędzy wariatorem , a przeciw talerzem. Jednak nie powinniśmy dokonywać takich zabiegów, gdyż skuter nie jest przystosowany do rozwijania większych prędkości.W poniższej części naszego artykułu znajdziecie 7 wskazówek na temat znajdowania się blokad w skuterze.
- Między wariatorem a przeciw talerzem dość często można spotkać tuleje dystansową , która ogranicza prędkość maksymalną skutera.
- Moduł zapłonowy - ogranicza obroty silnika , odblokowywanie polega na wymianie modułu na odblokowany.
- W tłumiku dość często zastosowana jest tuleja żwężająca średnicę tłumika , odblokowywanie polega na wyciągnięciu tejże tulejii.
- Mała dysza w gaźniku - powoduje mały przepływa paliwa a zatem mniejsze osiągi , odblokowywanie polega na wymianę dyszy na większą.
- Zwężka w króćcu ssącym - odblokowywanie polega na wymianie króćców ssących na te bez zwężki.
- Filtr paliwa -odblokowywanie polega na wymiana oryginalnego filtra paliwa na większy , który zwiększa przepustowość paliwa.
- Filtr powietrza - Odblokowywanie polega na wyjęciu rurki z filtra powietrza , która powoduje zmniejszenie ilości powietrza wpadającego filtra .
Pamiętajmy jednak że odblokowywanie motoroweru i zwiększanie jego osiągów prowadzi do zmian prawnych. Jeśli motorower przekracza prędkość maksymalną 45km/h staje się motocyklem. Dlatego nie powinno się dokonywać zmian w osiągach skutera. Do tego jeśli policja złapie nas na przekroczeniu dozwolonej prędkości dla motorowerów może zatrzymać dowód rejestracyjny i nałożyć na nas mandat karny.
Trzeba się liczyć z tym że takie zabiegi sprawiają większe zużycie paliwa.